تنها هدف چراغ های ترمز شما این است که دیگران بدانند وسیله نقلیه شما در حال توقف یا کاهش سرعت است، این امر به ویژه در شرایطی که دید به دلیل مواردی مانند مه به خطر می افتد یا شب است مفید است و دید نیز دلیل قرمز بودن لامپ چراغ ترمز رانا پلاس عقب است، نوری که به دلیل توانایی آن در پراکنده شدن توسط مولکولهای هوا، در مقایسه با سایر چراغهای مرئی، دورتر دیده میشود.
در سال 1986، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) شروع به نیاز به چراغ ترمز سوم برای همه خودروهای جدید کرد و آژانس این الزام را به همه کامیونهای سبک جدید در سال 1994 تعمیم داد و از زمان اجرای آن، هر سال حدود 200000 تصادف کمتر، 60000 جراحت کمتر و بیش از 600 میلیون دلار خسارت مالی صرفهجویی شده است.
برای برخی، تلاش برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی در ماشینشان میافتد میتواند استرسزا باشد، چه رسد به زمانگیر و همهجانبه گیجکننده و مخصوصاً زمانی که بررسی چراغ های ترمز با شخص دیگری آسان تر است
سازندگان از سنسورها و رایانهها برای نظارت بر همه چیز و کمک به رانندگان برای نگهداری خودروها استفاده میکنند و در واقع، خودروهای مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا تشخیص دهند که چه زمانی چراغ های بیرونی کار نمی کنند.
در بیشتر موارد، خودرویی که چراغهای هشدار دهنده دارد همچنان قابل رانندگی است و با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید آنها را نادیده بگیرید و به این دلیل که چراغ های بیرونی برای هشدار دادن به رانندگان اطراف در مورد موقعیت و اقدامات ماشین شما بسیار مهم هستند و علاوه بر این، اگر چراغ هشدار لامپ را خاموش نکنید، ممکن است در صورت برخورد، مسئول خسارات وارده باشید.
تصور کنید در حال رانندگی هستید، ناگهان یک چراغ هشدار شروع به چشمک زدن می کند و به شما بوق می دهد و این ممکن است یک شوک خفیف به شما وارد کند و نگران نباشید؛ در اینجا یک راهنمای جامع در مورد نحوه خاموش کردن چراغ هشدار لامپ و تنظیم مجدد چراغ هشدار لامپ وجود دارد.