بمب آبی که با برق اتم کار می کند


استفاده از پمپ آب بی صدا در صنعت امروزی روز به روز بیشتر شده است. هنگامی که زمان انتخاب مناسب ترین نوع پمپ فرا می رسد، انتخاب موفقیت آمیز به عوامل مختلفی مانند بحرانی بودن فرآیند، ساعات مورد نیاز برای پمپاژ یا داده های فیزیکی پمپاژ از جمله نوع سیالی که باید پمپاژ شود بستگی دارد. جریان، فشار، دما و ارتفاع.

ما در اینجا تمام مشخصات پمپ های صنعتی را در نظر گرفته ایم تا بهترین پیشنهاد را از نظر کیفیت، قیمت و کارایی به مشتریان خود ارائه دهیم. در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینکه پمپ صنعتی چیست و انواع مختلف آن موجود است را خواهید یافت.

پمپ صنعتی چیست و چگونه کار می کند؟
انواع پمپ های صنعتی
پمپ آب کوچک صنعتی ماشینی است که انرژی مکانیکی جذب شده از یک موتور الکتریکی، حرارتی یا انواع دیگر را تبدیل کرده و به عنوان انرژی هیدرولیک به سیال منتقل می کند. این اجازه می دهد تا مایع از یک مکان به مکان دیگر، در یک سطح یا سطوح مختلف منتقل شود.

عملکرد یک پمپ صنعتی ساده است: لوله ورودی پمپ آب را می مکد و سپس توسط موتوری هدایت می شود که از سیم پیچ و آهنربا برای ایجاد میدان مغناطیسی استفاده می کند که باعث می شود پروانه به طور مداوم بچرخد.

دو گروه بزرگ از پمپ های صنعتی وجود دارد: اولاً پمپ های دینامیکی داریم که از جمله آنها می توان به پمپ های سانتریفیوژ، محیطی و پمپ های ویژه اشاره کرد. و ثانیاً جابجایی های مثبت را داریم که می توان آنها را به دو دسته رفت و برگشتی و چرخشی دسته بندی کرد.

پمپ آب کشاورزی پرمصرف ترین نوع پمپ هیدرولیک در صنعت هستند، زیرا به طور کلی برای پمپاژ مایعات استفاده می شوند و اجازه می دهند مقادیر زیادی آب جابجا شود.

در ادامه به شرح انواع پمپ های صنعتی می پردازیم:

انواع پمپ های صنعتی موجود در بازار
پمپ های گریز از مرکز:
این پمپ ها بیشترین کاربرد را در صنایع شیمیایی دارند و برای جابجایی ذرات جامد حمل شده در سوسپانسیون سیال موثرترین پمپ ها هستند. پمپ گریز از مرکز نوعی پمپ هیدرولیک است که انرژی مکانیکی پروانه را به انرژی جنبشی یا فشاری یک سیال تراکم ناپذیر تبدیل می کند. از مکانیک تا هیدرولیک.

پمپ های جابجایی مثبت:
این نوع پمپ صنعتی سیالی را که در تمام مسیر حرکت خود که بین پروانه و محفظه یا سیلندر قرار دارد هدایت می کند. محفظه ای دارند که باعث افزایش حجم (مکش) و کاهش حجم (درایو) می شود. همه انواع پمپ های دوار، پمپ های جابجایی مثبت هستند و شامل پمپ های دنده ای، پیچ/دوک، پره های دوار و پیستون می شوند.

پمپ های حلزونی یا مسکونی

 پمپ آب ساختمان مسکونی به پمپ های حفره ای پیشرونده یا پمپ های پیچ مارپیچ معروف هستند. آنها پمپ های جابجایی مثبت هستند و برای انتقال سیالات با مواد جامد شکننده ایده آل هستند. مناسب برای سیالات چسبناک و ساینده.

  • منابع:
    1. What role do industrial pumps play in today’s industry?
  • تبلیغات: 
    1. آموزش یکی از ساده ترین کار ها برای ثروتمند شدن
    2. کنسرو هایی که به جای فلز با چوب بسته‌بندی می‌شوند!
    3. فردی که با خوردن ماهی می تواند آینده را پیشبینی کند
    4. با پوشیدن لباس مجلسی به وزن دلخواه خود برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *