خوردن زعفران کیلویی ۱۴۰۱باعث زرد شدن موهای یک زن شد

یک مطالعه ایتالیایی بیان می‌کند که کروستین موجود در زعفران کیلویی ۱۴۰۱ اکسیژن‌رسانی مغزی را در موش‌ها تقویت می‌کند و در درمان آرتریت مثبت عمل می‌کند. این اثر را می توان به احتمال زیاد به فعالیت آنتی اکسیدانی آن نسبت داد. با این حال، این نتایج تنها در شرایط آزمایشگاهی یا بر روی حیوانات آزمایشگاهی و هنوز بر روی انسان به دست نیامده است.

عصاره گلبرگ های گیاه زعفران نیز دارای فعالیت ضد التهابی مزمن است. این اثر را می توان به وجود فلاونوئیدها، تانن ها، آلکالوئیدها و ساپونین ها نسبت داد. با این حال، سایر ترکیبات شیمیایی زعفران و مکانیسم آنها هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

ممکن است سلامت بینایی را تقویت کند
در مطالعات موش، سافرانال، یکی از اجزای تشکیل دهنده زعفران، دژنراسیون شبکیه را به تاخیر می اندازد. این ترکیب همچنین می تواند از دست دادن گیرنده نوری میله ای و مخروطی را کاهش دهد. این خواص باعث می شود سافرانال به طور بالقوه برای به تاخیر انداختن دژنراسیون شبکیه در آسیب شناسی شبکیه مفید باشد.

زعفران

همچنین مشخص شد که مکمل زعفران باعث بهبود میان مدت و قابل توجهی در عملکرد شبکیه در مورد دژنراسیون ماکولا وابسته به سن می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری با توجه به مکمل زعفران در عمل بالینی ضروری است.

ممکن است در درمان بی خوابی کمک کند
در مطالعات موش‌ها، کروسین موجود در زعفران خواب غیرسریع چشم را تقویت می‌کند. کروستین، دیگر کاروتنوئید موجود در زعفران، همچنین می تواند کل زمان خواب غیر REM را تا 50 درصد افزایش دهد.

سایر آزمایشات بالینی نیز نشان می دهد که مکمل زعفران می تواند به بهبود علائم افسردگی در بزرگسالان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی کمک کند. یکی از علائم، طبق تحقیقات، بی خوابی است. با این حال، پیگیری های طولانی مدت بیشتری قبل از اینکه بتوان در این رابطه نتیجه گیری کرد، مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *