در بافت حوله یکبار مصرف پرسان از نخ های بسیار ظریف و مقاوم استفاده می شود

ویکتوریا لندن تولید کننده و توزیع کننده پیشرو حوله های لوکس است، حوله های ما را می توان در فروشگاه های خرده فروشی در سراسر بریتانیا و اروپا یافت.

در جلسه اخیر ویکتوریا لندن، یکی از اعضای جدید کارکنان علاقه مند بود بداند که منشأ حوله از کجاست. این حوله از کجا شروع شد و چگونه در طول سال ها تغییر کرده است. در زیر تاریخچه مختصری از حوله آمده است – این اختراع شگفت انگیز!

گفته می شود که این حوله یکبار مصرف پرسان در قرن هفدهم از بورسا در ترکیه سرچشمه گرفته است. بورسا خانه تعدادی حمام آب گرم طبیعی بود که شامل مواد شفابخشی مانند گوگرد طبیعی و آهن بود. حمام ها در میان ثروتمندان محبوب بودند و محبوبیت آنها به تدریج در سراسر شرق گسترش یافت.

حوله ای که در آن زمان به عنوان The Pestamel (حوله سنتی ترکی) شناخته می شد، یک تکه پارچه نازک بافته شده بود. آنقدر بزرگ بود که دور بدن بپیچید و هم جاذب بود و هم وقتی خیس می شد سبک می ماند.

با رشد امپراتوری عثمانی، حوله و کاربردهای آن نیز افزایش یافت، و تا قرن هجدهم این تکه پنبه بافته شده ساده هم از نظر اندازه و هم ضخامت (شکل) رشد کرد. همانطور که می‌دانید این تکه پارچه هنوز واقعاً در دسترس افراد ثروتمند بود، تا قرن نوزدهم با معرفی تجارت پنبه و همچنین صنعتی شدن حوله در دسترس‌تر نبود.

همانطور که فرآیندهای تولید توسعه یافت، “حوله بند” پنبه متولد شد و به تدریج مقرون به صرفه تر شد و در مغازه ها فروخته شد. طراحان شروع به کار با بافندگان کردند که منجر به طرح‌های استادانه فوق‌العاده شد و سبک و گاهی ظرافت را به این تکه پنبه‌ای که زمانی ساده بافته می‌شد، به ارمغان آورد.

حوله از زمان شروع فروتنانه خود راه درازی را پیموده است و اکنون در خانه های غربی یک ضرورت است. امروزه حوله ای وجود دارد که مطابق با نیازهای هر فرد و متناسب با بودجه آنها باشد. ما در ویکتوریا لندن مجموعه‌ای از منسوجات لوکس را در اختیار داریم که بسیاری از آنها را می‌توان در آنها یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *