فردی با فوم سقفی شاهرود برای خود خانه ساخت!

جایگزین های مدرن برای چسب های مبتنی بر سیمان برای سیستم های عایق حرارتی، فوم سقفی شاهرود هستند. این به این دلیل است که آنها برای نصب سریع و تمیز و همچنین چسباندن به بسیاری از زیرلایه های ساختمانی آسان هستند.

هنگام استفاده از فوم های چسبنده PU برای چسباندن پانل های عایق، ممکن است دیگر نیازی به تثبیت مکانیکی اضافی نباشد.

به همین دلیل، در حال حاضر این کاربرد اصلی جهانی آنها، به ویژه در کارهای زیرزمین، و همچنین برای چسباندن سقف ها و سقف های مسطح است.

فوم

فوم های کم ایزوسیانات و بدون ایزوسیانات نوع جدیدی از فوم های منبسط کننده هستند که برای استفاده ایمن تر از مواد شیمیایی توسط مصرف کننده و همچنین کاربران حرفه ای ساخته شده اند.

چنین محصولاتی به سختی حاوی ایزوسیانات یا حتی هیچ هستند. پارلمان و شورای اروپا مقرراتی را در رابطه با REACH برای محدود کردن استفاده از ایزوسیانات ها از آگوست 2023 به تصویب رسانده است.

با این حال، در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با مقررات سختگیرانه، این محصولات از سال ها قبل به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

فوم های ایزوسیانات کم خواصی مشابه فوم های پلی اورتان سنتی دارند و برای کاربردهای مشابه استفاده می شوند. عدم وجود ایزوسیانات در فوم های بدون ایزوسیانات در عملکرد قابل توجه است.

بنابراین کاربرد اصلی به پر کردن شکاف چند منظوره مانند آب بندی اطراف لوله ها یا اطراف پنجره ها و درها محدود می شود.

فوم های سخت، فوم های 2C هستند که به این دلیل نامیده می شوند که با دو جزء عرضه می شوند. اکثر فوم های ساختمانی پلی یورتان به صورت پیش مخلوط عرضه می شوند و پس از اعمال با واکنش با رطوبت اتمسفر پخت می شوند.

با این حال، فوم های 2C دارای یک جزء سخت کننده جداگانه با رطوبت لازم از قبل یکپارچه هستند، که بلافاصله قبل یا در حین استفاده در سراسر مواد مخلوط می شود.

مزیت بزرگ این کار سخت شدن بسیار سریع و کنترل شده به علاوه مقاومت فشاری بالای آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *