فرش تمام ابریشم ماشینی که هزاران پروانه بر روی آن نشستند

پس از بررسی اولیه فرش نخی این سوال مطرح می شود که استفاده از پنبه در ساختار و الیاف فرش تمام ابریشم ماشینی چه مزایایی دارد که این ماده را به یکی از مهم ترین مواد اولیه فرش تبدیل کرده است.

در ابتدا لازم به ذکر است که در بین الیاف فرش، به طور قطع می توان کتان یا پنبه را به عنوان رایج ترین و پرکاربردترین گزینه معرفی کرد که این موضوع برگرفته از دلایل مختلفی است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

دلیل اول: یکی از مهمترین مزایا و مزیت های نخ پنبه نسبت به انواع پشمی این است که آفت بید روی نخ پنبه اثر نمی گذارد و آسیبی نمی بیند و همین موضوع باعث می شود ماندگاری فرش دستباف به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

 

دلیل دوم: الیاف پنبه ای که در فرش استفاده می شود استحکام بسیار بالاتری نسبت به پشم دارد و این باعث می شود فرش دستباف شما دوام بیشتری داشته باشد.

فرش تمام ابریشم ماشینیفرش تمام ابریشم ماشینی

و از آنجایی که فرش دستباف این قابلیت را دارد که به مرور زمان گرانتر شود، با این ویژگی پنبه ای می توانید فرش هایی بسیار مقرون به صرفه داشته باشید.

دلیل سوم: مورد بعدی که در فرش های نخی و استفاده از پنبه وجود دارد این است که پنبه به دلیل خاصیت کششی کمتر نسبت به الیاف پشمی باعث می شود که ساختار کلی فرش به خوبی حفظ شود و این باعث می شود که پنبه برای قالی بافی مناسب تر باشد.

دلیل چهارم: استفاده از فرش هایی که حساسیت زا نیستند یکی از مهم ترین مواردی است که در خرید فرش دستباف باید به آن توجه کرد زیرا در غیر این صورت فرش شما می تواند حساسیت های مختلفی را برای اعضای خانواده به خصوص کودکان ایجاد کند.

فرش های نخی به دلیل ساختار طبیعی خود به بهترین شکل ممکن این ویژگی و مزیت را دارند.

دلیل پنجم: یکی از ویژگی ها و ویژگی های خاص فرش نخی این است که این نوع فرش ها در تابستان خانه را زیاد گرم نمی کنند و در زمستان خیلی سرد نمی کنند و گزینه ایده آلی برای خانه شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *