محققان توانستند توسط باقلا سبز منجمد قرص های ضد گاز تولید کنند!

باقلا سرشار از فیبر است و به طور متوسط حدود 5 تا 8 گرم در هر وعده است. باقلا سبز منجمد همچنین دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی هستند.

غذاهای با GI پایین قند خون را به آرامی افزایش می دهند که برای مدیریت دیابت مهم است.

بنابراین، رژیم غذایی غنی از باقلا می تواند سطح قند خون و HbA1c را کاهش دهد، که کنترل قند خون را در طول زمان اندازه گیری می کند.

در یک مطالعه، سطح قند خون، انسولین و تری گلیسیرید همگی به میزان قابل توجهی کاهش یافت زمانی که افراد مبتلا به دیابت به جای گوشت قرمز، باقلا مصرف کردند.

باقلا

بررسی 41 مطالعه نیز به این نتیجه رسید که باقلا و سایر حبوبات می توانند سطح قند خون ناشتا، انسولین و HbA1c را کاهش دهند.

اگرچه باقلا غذای سالمی است، اما برخی حاوی سموم هستند. به عنوان مثال، باقلا فاوا حاوی سمومی است که بر افرادی که فاقد آنزیمی به نام G6PD هستند تأثیر می گذارد.

برای چنین افرادی، خوردن باقلا می تواند شرایطی به نام فاویسم را ایجاد کند. فاویسم می تواند با از بین بردن گلبول های قرمز خون باعث کم خونی شود.

سایر لوبیاها، به ویژه باقلا قرمز، حاوی لکتین سمی به نام فیتوهماگلوتینین هستند که در لوبیاهای خام یا نیم پز وجود دارد. می تواند باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود.

شما می توانید فیتوهاماگلوتینین و سایر سموم را با پختن کامل باقلا قبل از خوردن غیرفعال کنید.

مانند همه دانه ها، لوبیاها نیز حاوی اسید فیتیک هستند که می تواند جذب مواد معدنی را کاهش دهد. با این حال، می توانید این ترکیب را با خیساندن، جوانه زدن یا پختن باقلا خنثی کنید.

در برخی افراد، باقلا می تواند باعث نفخ، معده درد یا نفخ شود.

به این دلیل که باقلا حاوی رافینوز است، نوعی فیبر که می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود.

با این حال، استفاده از محصولاتی مانند قرص های ضد گاز باقلا، خیساندن باقلا، یا جوشاندن کامل باقلا خشک، همگی می توانند سطح رافینوز را تا 75 درصد کاهش دهند.

یک مطالعه نشان داد که درک مصرف کنندگان از باقلا و نفخ ممکن است اغراق آمیز باشد. فقط حدود نیمی از افرادی که باقلا می خورند چنین علائمی را تجربه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *