کاربرد عجیب شیلنگ پایین رادیاتور پراید در خانه!

شیلنگ اصلی سیستم خنک کننده خودرو شیلنگ های بالا و پایین رادیاتور است. شیلنگ پایین رادیاتور پراید شبیه به هم هستند اما نمی توان آنها را تعویض کرد زیرا همانطور که گفته شد برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند.

شیلنگ کاربردی دیگر شامل شیلنگ مخزن سرریز، شیلنگ هسته بخاری و شیلنگ ترموستات است. این شیلنگ ها به خوبی با اتصالات به سایر قسمت های موتور محکم هستند.

در زیر عملکرد شیلنگ در سیستم خنک کننده خودرو آورده شده است:

هدف اصلی شلنگ این است که مایع خنک کننده را در دمای بهینه از موتور عبور دهد.
طراحی آن در برابر ارتعاشات ناشی از موتور مقاومت می کند.
با شلنگ، مایع خنک کننده رادیاتور را دور می زند و به موتور باز می گردد.
درپوش فشار مایع خنک کننده داغ را به مخزن سرریز می رساند. این امر از آسیب یا نشت سیستم خنک کننده جلوگیری می کند.

شیلنگ

در زیر انواع شیلنگ مورد استفاده در اجزای مختلف سیستم خنک کننده خودرو آورده شده است:

شیلنگ پایینی یکی از شیلنگ های بزرگی است که نمی تواند گرمای شدید مایع خنک کننده را جذب کند. در پایین رادیاتور متصل به محفظه پمپ آب موتور قرار دارد.

از طریق شیلنگ، مایع خنک کننده سرد به موتور منتقل می شود زیرا پمپ آب نیز نقش خود را ایفا می کند.

این نوع شلنگ ها شیلنگ بزرگ دیگری هستند که در قسمت بالایی رادیاتور قرار دارند. آنها برای جذب گرمای شدید از مایع خنک کننده طراحی شده اند زیرا تنها مایع خنک کننده داغ اجازه عبور از آن را دارد.

به همین دلیل است که شیلنگ بالا و پایین قابل تعویض نیست. از آنجایی که مایع خنک‌کننده گرمای تولید شده را در طی فرآیند احتراق جذب می‌کند، از طریق شیلنگ بالایی به رادیاتور بازمی‌گردد تا خنک‌سازی رخ دهد.

شیلنگ بالایی به عنوان شیلنگ بخاری شناخته می شود. از آنجایی که یک ترموستات وجود دارد که اطمینان می دهد خنک کننده قبل از ورود به رادیاتور به دمای خاصی می رسد.

یک شیلنگ بای پس به مایع خنک کننده اجازه می دهد تا در صورت رسیدن به دما، به موتور بازگردد. ترموستات قفل باقی می ماند و اگر هنوز دما برای باز کردن شیر بدست نیامده باشد، مایع خنک کننده را مسدود می کند.

بنابراین، خنک کننده رادیاتور را در حالی که شیلنگ را دنبال می کند دور می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *