کشک امروزه پرمصرف ترین محصول است

 

کشک خشک گاوی، فواید کشک، indianexpress.com، indianexpress، فواید ماست، غذای زمستانی، کشک در زمستان، غذای فصل زمستان، فواید کشک، کشک در مقابل ماست، کشک دارای فواید بی شماری برای سلامتی است. (عکس: Getty Images/Thinkstock)
سوالات زیادی در مورد کشک وجود دارد، به خصوص اگر باید در فصل زمستان مصرف شود. حتی اگر برای سلامتی بسیار مفید در نظر گرفته شود، بسیاری از مردم تمایل دارند از آن اجتناب کنند. به همین دلیل است که کشک خشک محلی حاوی لاکتوباسیلوس، یک پروبیوتیک و منبع باکتری های خوب، نباید در زمستان به طور کامل از بشقاب شما خارج شود. اما اگر در حال حاضر بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی دارید، بهتر است مصرف آن را محدود کنید. به جای خوردن کشک در شب، که ممکن است منجر به رشد مخاطی شود، بهتر است آن را در زمان ناهار مصرف کنید.

کشک خشک دارای ویتامین و پروتئین است
کشک انباری از ویتامین ها، پتاسیم، منیزیم و پروتئین است. لاکتوباسیلوس به دور نگه داشتن باکتری های مضر و عفونت ها از بدن کمک می کند. کشک به عنوان یک غذای تخمیر شده سرشار از ویتامین C است که برای درمان سرماخوردگی و سرفه عالی است. اما بهتر است کشک را به محض جا افتادن مصرف کنید و برای بعد در یخچال نگذارید.

به هضم غذا کمک می کند
کشک به حفظ تعادل pH در بدن کمک می کند که از اسیدیته و هضم بهتر جلوگیری می کند.

استخوان ها را تقویت می کند
آب و هوای سرد می تواند منجر به مشکلات استخوانی در بسیاری از افراد شود. دوز روزانه کلسیم نه تنها به حفظ تراکم استخوان کمک می کند، بلکه آنها را تقویت می کند. کشک مایع گوسفندی چربی و کالری کمی دارد و بنابراین ممکن است به کنترل وزن شما نیز کمک کند.

  • منابع:
    1. Curd: Why you shouldn’t avoid it this winter

  • تبلیغات: 
    1. سیم کشی با کابل مفتولی الکترونیکی
    2. رشته سوپ مناسب سبد غذایی
    3. رشته سوپ کلاسیک خوشمزه
    4. توت فرنگی یک محصول نقدی بسیار مغذی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *